درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
16 / 9برچسب:, :: 11 ::  نويسنده : BlackHats

با ارائه پیکره بندی 2011 توسط اینتل که آخرین و قوی ترین سوکت این شرکت تاکنون است تلاطمی در دریای دیجیتال که این روز ها به سمت آرامش و سکون پیش می رفت به وجود آمده و طوفانی از نوآوری و جنب و جوش را در میان شرکت های تولید کننده قطعات سخت افزاری و به خصوص تولید کنندگان مادربرد، به راه انداخته است. گیگابایت به محض ارائه این پیکره بندی چهار محصول X79 خود را به دنیا معرفی کرد که بر اساس این چیپ ست و پشتیبانی از پردازنده های جدید طراحی شده اند، در این میان تنها این که سخت افزار ها به روز شده باشند کاربران را قادر نمی سازد تا کارایی خود را افزایش دهند در این میان طراحی ها هم باید به طور اساسی تغییر کنند تا بستری مناسب را برای همه کاربران برای دریافت بیشترین کارایی از سیستم فراهم آورند. گیگابایت با ارائه چهار مدل جدید که همگی به طراحی جدید این شرکت مجهز هستند این تغییر را ارائه کرده است. از آن جایی که این شرکت همیشه به عنوان یکی از کمپانی های نوآور و خلاق در دنیای رایانه ها شناخته شده این بار هم با مجهز کردن محصولاتش به فن آوری های خاص خودش انتظارات کاربران را مد نظر قرار داده که در این نوشتار به بررسی یکی از این امکانات می پردازیم.

3D Power گیگابایت ابزاری کاملا سه بعدی با رابط کاربری است که نظیرش تا به حال کمتر دیده شده و بسیار کاربر پسند است و کار کردن با آن بسیار ساده است و نیاز به مهارت خاصی ندارد. این نرم افزار که از این به بعد برای تمامی مادربرد های سری X79 این شرکت در نظر گرفته خواهد شد را می توان به عنوان اولین نرم افزار با عملکرد کاملا واقعی و نتیجه بخش در ایجاد تنظیمات مرتبط با فرکانس های عملکردی، دانست. این ابزار به شکل یک مکعب سه بعدی به نمایش در می آید که در هر وجه آن یکی از سه عامل اساسی در کنترل سیستم و کارایی یعنی ولتاژ، فرکانس و فاز خود نمایی می کند. با طراحی جدید که در آن توان رسانی کاملا به طور دیجیتال و هوشمند در مادربردها انجام خواهد شد اتلاف توان به حداقل خواهد رسید و دما و پایداری دیگر از مشکلات کاربران نخواهند بود. گیگابایت در طراحی جدید خود یک توان رسانی سه سویه را در نظر گرفته که از یک سو توان رسانی بهینه را به پردازنده ارائه می کند و از طرفی به حافظه ها به طور مجزا می نگرد و آنها را به دو بخش تقسیم می کند، تا توان رسانی کاملا حساب شده و دقیق را برای هر بخش به ارمغان بیاورد. حین عمل با این نرم افزار با باز کردن بخش تنظیمات ولتاژ به یک پنجره سه صفحه ای می رسیم که در آن ها می توان تنظیماتی همچون محافظت در برابر ولتاژ اضافی(OVP، توربو ولتاژ، که خود دارای چهار حالت پیش فرض(Standard، Fast، ، Turbo، Extreme است و میزان سازی خط بار گذاری را اعمال کرد که تاثیری غیر قابل انکار در زمان پاسخگویی حافظه خواهد داشت همچنین از ایجاد Vdroop هم جلوگیری خواهد شد و کاربر قادر است با افزایش ولتاژ به جای افزایش جریان، به ولتاژ مناسبی دست یابد.

  

در وجه دیگر این مکعب به تنظیمات فاز می رسیم که با استفاده از آنها کاربر قادر خواهد بود تا فاز پردازنده را از کارایی سبک تا کارایی بسیار بالا با 6 حالت پیش فرض و از قبل تعیین شده تنظیم کند و در زمان نیاز سیستم توان بیشتری را در اختیار پردازنده و حافظه ها قرار دهد همچنین در این بخش با فعال ساختن ایمنی در برابر جریان اضافی(OCP) می توان از امنیت کامل سیستم اطمینان پیدا کرد. در وجه دیگر این مکعب به تنظیمات فرکانس می رسیم که از طریق آن قادر خواهید بود تا بازه بالاترین و پایین ترین حد فرکانس PWM را تعیین کنید و به تنظیمات فرکانس PWM پردازنده، VTG، IMC، DRAM دسترسی خواهید یافت. تمامی این تنظیمات پیچیده و دشوار به سادگی توسط این ابزار هوشمند در اختیار کاربران قرار گرفته و نکته ای که این نرم افزار را به محصولی متمایز از هم نوعانش تبدیل می کند این است که تمامی تنظیمات اعمال شده در فرکانس ها در حالت عملکرد سیستم بدون نیاز به راه اندازی مجدد آن قابل اعمال است و در محیط سیستم عامل اجرا خواهد شد.

در مجموع این ابزار ارائه شده توسط گیگابایت درهای جدیدی را به روی کاربران برای در دست گرفتن کامل اختیار رایانه خود می گشاید و می توان آن را ارمغان انقلاب X79 ها دانست.

منبع: avajang.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب