درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
30 / 11برچسب:, :: 8 ::  نويسنده : BlackHats

هنگامی که اپل پریروز سیستم عامل OS X Mountain Lion را معرفی کرد، نکته کوچکی در نام پنهان شده بود که افراد کمی به آن پی بردند. نام سیستم عامل اپل از ابتدا Mac OS X بوده است، اما حالا این شرکت در نامگذاری اسم «مک» را حذف کرده. اپل این کار را با قصد قبلی انجام داده و با این کار می خواهد منظورش را برساند: ما به پایان دوران مکینتاش نزدیک می شویم. 

 



ادامه مطلب ...


صنعت روباتيک و چشم‌اندازی که براي آن پيش‌بيني مي‌شود، شگفت‌انگيز و جالب‌توجه است؛ روزی که انسان دست به سياه و سپيد نخواهد زد و با يک اشاره به تميز‌کردن خانه، آماده کردن غذا و خريد کالاهای مورد نياز دستور خواهد داد...  



ادامه مطلب ...


مايکروسافت و گوگل با هم توافق کردند تا براي مقابله با نقض حريم خصوصی افراد در ايالات متحده و سراسر جهان با هم همکاری کنند...


مايکروسافت و گوگل با هم توافق کردند تا براي مقابله با نقض حريم خصوصی افراد در ايالات متحده و سراسر جهان با هم همکاری کنند. نت‌ورک ورلد، ضمن انعکاس اين خبر به نقل از مايک هينتز، يكي از مشاوران مايکروسافت افزود که اين شرکت چهل نفر از کارکنان خود را به‌صورت تمام‌وقت به بررسی مشکلات مربوط به حريم خصوصی و چهارصد نفر ديگر را به‌صورت پاره‌وقت به اين کار اختصاص داده‌است. کيث انرايت، مشاور ارشد حريم خصوصی گوگل نيز اظهار داشت که اين شرکت شصت نفر از کارکنان خود را به‌صورت تمام‌وقت عهده‌دار اين کار کرده‌است. آن‌ها اين مورد را درباره همه محصولات گوگل لحاظ خواهند کرد. به گفته او پس از اين‌که مهندسان گوگل محصولی را توسعه دادند، اين تيم حقوقی وارد عمل می‌شود تا آن‌را از منظر رعايت حريم خصوصی افراد بررسی کند. گوگل علاوه بر بهره‌ بردن از مهندسان حريم خصوصی و متخصصان حقوقی، خانم آن‌توث از مديران پيشين ياهو را به استخدام خود درآورده‌است. او عهده‌دار پيش‌بينی موارد مشابه در شبکه اجتماعی گوگل پلاس است. به گفته کيت اسپل‌من، از وکلای مؤسسه Cobalt LLP، حد و اندازه اين تيم‌ها حاکی از اهميت روزافزون حريم خصوصی افراد است.


متخصصان امنيتی در اين شرکت‌ها زمان زيادی را صرف کنکاش در قوانين ايالات متحده می‌کنند. به گفته هينتز، بسياری از مردم از نبود يک قانون اصلاح شده درباره حريم خصوصی داده‌هايشان گلايه دارند،‌ زيرا قوانين متعددی در اين‌باره وجود دارد و تلاقی آن‌ها با هم باعث شده تا اين قوانين کارآمدی لازم را نداشته باشند و اين در نقطه مقابل اروپا قرار دارد؛ جایی که قوانين در اين مورد روشن و شفاف است. به زعم هينتز، قوانين ايالات‌متحده درباره حفظ حريم خصوصی افراد بيشتر در بخش‌هایی مانند بهداشت و درمان کارایی دارد.


اتحاديه اروپا تنها يک نهاد مديريتی برای حريم خصوصی دارد که قوانين خود را به 27 کشور عضو اين اتحاديه ابلاغ می‌کند. او با اشاره به دعاوی متعددی که مراجع حقوقی اروپا در سال‌های اخير در قبال نقض حريم خصوصی افراد توسط شرکت‌های امريکایی اعلان کرده‌اند به شوخی می‌گويد: «خوش‌شانس‌ترين مردم از حيث قوانين حريم خصوصی، آن‌هایی هستند که زندگی‌شان در اروپا و تجارت‌شان با شرکت‌های امريکایی است.»



 باتری هایی که در تصاویر زیر مشاهده می کنید علاوه بر قابلیت شارژ مجدد و امکان استفاده در لوازمی که جا باتری تعریف شده دارند، قابلیت استفاده در دیگر لوازم از طریق درگاه یو اس بی را دارا می باشند. با این ایده باتری قلمی می تواند به حیات خود ادامه دهد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب ...


 

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 
3 روز گذشته شرکت اچ پی نمایشگر جدید ۲۲ اینچی اش را به نام Elite L2201x معرفی کرد. در کنار شکل ظاهری زیبایش این نمایشگر از نوع LED است و تنها یک سانتیمتر ضخامت دارد. مانیتور جدید با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و کنتراست ۵۰۰۰:۱ مشخصات فنی نسبتا مناسبی را در اختیار کاربر قرار می دهد. 

اچ پی DisplayPort را هم جهت اتصال روی این مدل تعبیه کرده است. هرچند از نظر مشخصات فنی شاید نتوانیم آن را یک نمایشگر فوق العاده بدانیم اما وقتی صحبت از قیمت ۲۵۰ دلاری اش می شود، می توان خیلی جدی تر به داشتن اش فکر کرد. این مانیتور از ابتدای ماه آینده میلادی وارد بازار می شود.


 

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 
باد همیشه می وزد و اگر بتوانید از این موهبت خدا دادی انرژی (و پول) در بیاورید، منفعت بزرگی نصیب تان شده است. خب، این همان کاری است که شرکت Vestas قصد دارد با استفاده از V164-7.0 MW انجام دهد. یک توربین بادی بسیار عظیم که بیش از ۱۸۷متر ارتفاع دارد. (تقریبا سه برابر ارتفاع برج آزادی و نصف ارتفاع برج میلاد) و تازه وقتی هوش از سرتان می پرد که بدانید پره های این توربین، دایره ای به قطر ۱۶۴ متر می سازند. البته میزان انرژی تولید شده توسط این غول آهنی بیشتر تحت تاثیر قرارتان خواهد داد. اولین نمونه V164 که قرار است در اواخر ۲۰۱۲ ساخته شود، توان تولید ۳۰هزار مگاوات بر ساعت برق را به صورت سالانه دارد. یعنی این گجت کوچک! مصرف نزدیک به ۲۷۸۷ خانه شهری را تامین خواهد کرد. البته به شرط اینکه باد بوزد!


گروه هکری ناشناسها با انتشار پستی در وب‌سایت Pastebin در اقدامی بی‌سابقه اعلام کرد قصد دارد کل اینترنت را از دست کاربران خارج کند.          



ادامه مطلب ...


مهر- گروه هکرهای ناشناس و یا افرادی که خود را وابسته به این گروه معرفی می کنند، تهدید کرده اند که به زودی حمله سایبری یکپارچه ای از جانب این گروه انجام گرفته و اینترنت در سرتاسر جهان از کار خواهد افتاد.
با این همه چند خطای کوچک در اعلام بیانیه این گروه باعث شده تا متخصصان امنیت شبکه آن را یکی از دروغهای روز اول آوریل در نظر بگیرند. این تهدید که بر روی وب سایت میزبان اطلاعات به نام Pastebin منتشر شده اعلام می کند روز 31 مارچ 2012 گروه ناشناس، اینترنت را از کار خواهد انداخت، ماموریتی که آن را "ماموریت خاموشی جهانی" نامگذاری کرده اند.
در این پیام همچنین اعلام شده "این حمله عظیم سایبری در اعتراض به لایحه SOPA، وال استریت، رهبران غیر مسئول و بانکداران دوست داشتنی که به خاطر نیازهای خودخواهانه خود جهان را در فقر نگه داشته اند" انجام خواهد گرفت. این حمله به گفته هکرها به گونه ای طراحی نشده تا اینترنت نابود شود، بلکه تنها برای اثبات توانایی و نمایش درخواست هکرها اینترنت برای مدتی از کار خواهد افتاد. این پیغام بر روی وب سایت Pastebin به صورت امضا نشده و توسط یک کاربر مهمان ارسال شده است.
ماموریت خاموشی جهانی
این ماموریت از پشتیبانان خود درخواست کرده تا ابزار ویژه بالا بردن ترافیک شبکه را دانلود کرده و با استفاده از آن ترافیک 13 سرور نام دامنه اصلی یا DNS اینترنت را تا بیش از حد توانایی پردازش آنها بالا برده و منجر به از کار افتادن آن شوند.

به گفته "رابرت دیوید گرهام" از شرکت ایمنی شبکه "Errata"، این سرورها مانند دفتر تلفنی برای اینترنت هستند که اسامی دستگاه های مختلف را به آدرسهای شبکه ترجمه می کنند. مانند تبدیل www.google.com به آدرسی متشکل از اعداد مختلف که توسط شبکه قابل شناسایی هستند.

در صورتی که هکرها بتوانند این دفترچه تلفن را از کار بیاندازند، نوشتن آدرس وب سایتی بر روی نوار آدرس مرورگر نتیجه ای به جز نمایش پیام خطا را در بر نخواهد داشت. ناشناسها اعلام کرده اند که این خاموشی یک ساعت یا بیشتر و یا حتی چند روز ادامه خواهد داشت، به گفته آنها این خاموشی هر چه باشد، قطعا جهانی خواهد بود.

سیزدهی که واقعا 13 نیست

گراهام توضیح می دهد که 13 DNS در جهان وجود دارند اما از کار انداختن آنها به سادگی گه گروه ناشناس فکر می کند نیست. هریک از این سرورها توسط سازمانی خاص کنترل می شود و هر یک از نرم افزارها و سخت افزارهای متفاوتی استفاده می کنند از این رو شیوه ای که بتواند یکی از این سرورها را از کار بیاندازد به طور حتم نمی تواند 12 سرور دیگر را نیز از کار بیاندازد.
دلیل دیگری که گراهام بر اساس آن معتقد است ناشناسها توانایی از کار انداختن اینترنت جهانی را ندارند پدیده ای به نام "انیکست" (anycast) است که مسیردهی اینترنت را در هم پیچانده و ترافیک های DNS را به دیگر سرورهایی که در سرتاسر جهان واقع شده اند، هدایت می کند.
"کیم دیویس" از ICANN نیز در توضیح بیشتر می گوید: تنها 13 سرور اصلی برای اینترنت وجود ندارند، صدها سرور اصلی در میان بیش از 130 نقطه مختلف و در کشورهای مختلف وجود دارند و رقم 13 تنها به معنی محدودیت تکنیکی طراحی شده است و این به آن معنی است حداکثر ممکن تعداد ماموران رسمی شناخته شده که وظیفه انتقال داده ها در مناطق اصلی را به عهده دارند 13 خواهد بود.
بر اساس گزارش MSNBC، به گفته متخصصان شاید هکرهای ناشناس بتوانند حمله ای انجام دهند اما محدوده حمله آنها همان مکانی خواهد بود که دستگاه مهاجم در آن واقع شده است و شاید بتوانند بر روی چند DNS اثر بگذارند اما احتمال اینکه بتوانند تمامی آنها را برای یک روز از کار بیاندازند بسیار کم و تقریبا غیر ممکن است.
دروغ اول آوریل؟
عده ای دیگر بر این باورند که این پیام هکرها یکی از دروغهایی است که هر سال در گوشه و کنار جهان در روز اول آوریل گفته می شود و اگر هکرها می خواهند واقعا چنین کاری انجام دهند بهتر است روز دیگری را برای آن انتخاب کنند!
"دن کمینسکی" متخصص شناخته شده امنیت شبکه معتقد است بازتاب خبری چنین تهدیدی می تواند از خود آن مخرب تر باشد، البته در صورتی که تهدیدی در کار باشد. به گفته وی زمانی که هکرها ضرب العجلی را تعیین می کنند رسانه ها آن تاریخ را به یک روز رستاخیز تبدیل می کنند که این کار نسبت به خود حمله از تخریب بیشتری برخوردار است.
بر اساس گزارش فوربس، کمینسکی معتقد است گروه هکرهای ناشناس نیازی ندارند تا در روز 31 مارچ کار ویژه ای انجام دهند، زیرا شدت تهدید به اندازه ای قوی است که افراد در گوشه و کنار جهان درباره آنها سخن گفته و این گروه را به یکدیگر معرفی کنند.



مهر- روزنامه وال استریت ژورنال پرونده ای را منتشر کرده است که نشان می دهد شرکت گوگل از طریق مرورگر سافاری، کاربران اپل را کنترل می کند.
سافاری عنوان برنامه وب مرورگر اپل است و بنابراین روی تمام دستگاههای مک، "آی- فن" و "آی- پد" نصب شده است.
اکنون روزنامه وال استریت ژورنال فاش کرده است که شرکت مانتین ویوو از طریق یک کد ویژه تنظمیات حریم خصوصی این مرورگر، رفتار آنلاین کاربران اپل را از طریق "کوکی ها" ردیابی و ذخیره می کند. کوکی ها فایلهای کوچک متنی محتوی اطلاعات مربوط به مرورهای در وب هستند.
در بخش تنظیمات حریم شخصی مرورگر سافاری کد ویژه ای وجود دارد که به صورت از پیش انتخاب شده از نصب کوکی ها جلوگیری می کند و گوگل توانسته است با استفاده از این کد رفتار کاربران سافاری را رصد کند.
درحقیقت، اطلاعات مربوط به رفتار جستجوی کاربران در وب برای مدل تبلیغاتی که توسط گوگل ارائه شده اساسی است و به مانتین ویوو کمک می کند که براساس سلایق و علایق کاربران برای آنها آگهی های شخصی شده ارسال کند. وال استریت ژورنال نوشته است: هرچند کوکی هایی که توسط گوگل ردیابی شده اند ظرف مدت 12 تا 24 ساعت منقضی می شوند باوجود این می توانند رفتار وبگردی کاربران سافاری را به مانتین ویوو نشان دهند.
گوگل در واکنش به این گزارش وال استریت ژورنال نوشت: "ژورنال از آنچه که رخ می دهد و اینکه چرا رخ می دهد برداشت بد داشته است. ما به صورت کاربردی از مرورگر سافاری برای ارائه برخی مشخصه ها به کاربران گوگل استفاده می کنیم. اما تاکید بر این نکته ضروری است که این کوکی های تبلیغاتی اطلاعات شخصی را جمع آوری نمی کنند."
این درحالی است که وال استریت ژورنال علاوه بر گوگل نام سه شرکت دیگر فعال در عرصه تبلیغات را ذکر کرده است که از این روش برای ارائه آگهی های شخصی شده استفاده می کنند.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 
بیماران مبتلا به دیابت (مرض قند) مجبورند سطح قند خون خود را با استفاده از دستگاهی به نام گلوکومتر اندازه بگیرند، چیزی که این دستگاه برای تعیین سطح قند به آن نیاز دارد، یک قطره از خون بیمار است، برای هر بار تامین این قطره خون، فرد ناچار است با نشتر انگشتان خود را سوراخ کند، این مساله خودبخود دردناک است و وقتی دردناکتر میشود که باید هر روز چندین مرتبه و برای ماهها یا سالها تکرار شود. ‏با چنین اوصافی طبیعی است که بعضی وقتها بیمار هوس کند با پشت گوش انداختن چند تا از تست ها، کمی از آزارشان خلاص شود. ‏

معمولا می گویند اشک دردی را دوا نمی کند، اما شاید این بار یک قطره اشک چاره این حکایت دردناک باشد. ماجرا از این قرار است که گروهی از پژوهشگران در دانشگاه آریزونا، سنسور جدیدی ساخته اند که از مایع اشک برای تعیین قند استفاده می کند. تنها کاری که باید انجام شود این است که نوک سنسور برای لحظه ای در گوشه چشم در تماس با مایع اشکی قرار بگیرد تا بتواند سطح قند اشک (و بر اساس آن میزان قند خون) را اندازه بگیرد. خبر خوب دیگر این است که در تحقیقات انجام شده، کارآیی و دقت این روش ثابت شده است و چندین موسسه معتبر (از جمله مایوکلینیک) از دستاوردهای این تحقیقات حمایت می کنند. ‏با این حساب باید گفت که شمارش معکوس برای پایان بخشیدن به روش دردناک رایج آغاز شده و روزهای بهتری در انتظار بیماران دیابتی خواهد بود. روزهایی بدون نشتر و بدون درد.
 


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 
شما حتما گوشی تلفن همراه دارید و گوشی شما هم حتما یک موتور ویبره دارد که شما را هنگام زنگ زدن در محیط های شلوغ مطلع می کند. موتور ویبره یکی از قطعاتی است که فناوری ساختش از چندین دهه قبل تغییر نکرده است و جزو ساده ترین قطعات تلفن های همراه کنونی محسوب می شود. ‏

موتور ویبره از یک موتور چرخشی الکتریکی ساده تشکیل شده است که به محور آن یک وزنه با نسبت چگالی بالا نصب شده است. این وزنه به طور معمول بین ۲۵٪ تا ۵۰٪ محور ۳۶۰ درجه موتور را پر می کند. ‏زمانی که موتور ویبره شروع به چرخش می کند، به سبب جابجایی نقطه ثقل ویبراتور با سرعت زیاد، حرکت لرزشی در کل دستگاه ایجاد می شود. ‏

موتور های ویبره ای که در اسباب بازی های کودکان، پیجر ها، گوشی های تلفن همراه، کمربندهای لاغری و غیره یافت می شوند به طور معمول به همین شکل طراحی و ساخته شده اند و تنها از لحاظ اندازه با یک دیگر متفاوتند. موتور ویبره ای که در عکس مشاهده می کنید مربوط به آیفون ۴ می باشد


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 
با وجود گذشت حدود ۳۰ سال از عرضه تجاری موبایل، هنوز هم بحث بر سر زیان بار یا بی خطر بودن امواج این همراه دیجیتال ادامه دارد. از یک طرف، گروهی عقیده دارند که سیگنالهای تلفن همراه می توانند بر سلامت و حتی رفتار انسانها اثر بگذارند و از طرف دیگر، عده ای به دلیل نبود شواهد و آمار مستند برای زیان بار بودن این امواج، آنها را بی خطر می دانند. در این میان، هر خبر جدیدی هم که منتشر میشود معمولا به خاطر صریح نبودن، از سوی هر دو طرف ماجرا مورد استفاده قرار می گیرد تا حقانیت ادعای خود را ثابت کنند. (مثلا خبر افزایش مختصر در سوخت و ساز مغزی توسط امواج موبایل که چند ماه پیش اعلام شد) ‏

در مرحله تئوری، تاکنون بیشتر بحثهای دانشمندان بر سر این بود که آیا اصلا امواج موبایل قدرت این را دارند که بتوانند پیوندهای شیمیایی مولکولهای بافتها را تخریب کنند یا خیر؟ از آنجایی که فوتونهای الکترومغناطیس چنین قدرتی ندارند که این پیوندها را بشکنند، نتیجه گیری می شد که احتمال بروز خطر و تخریب بافتی هم منتفی خواهد بود (حداقل از نظر احتمال تغییر ساختار مولکولها) در نتیجه بسیاری از محققین به همین دلیل این پرونده را مختومه می دانستند.

اما حالا پژوهشگران آزمایشگاه های لوس آلاموس (محل انجام پروژه منهتن برای ساخت نخستین بمب اتمی جهان) به نکته جدیدی اشاره می کنند: قدرت فوتونهای مایکروویو، علاوه بر طول موج و انرژی آنها، به چگالی این فوتونها هم بستگی دارد. به عبارتی بالا بودن چگالی این امواج می تواند باعث شود که این فوتونها با هم بتوانند کاری را بکنند که تک تک آنها از انجام آن عاجز بودند (داستان قدیمی سه برادر و شکستن شاخه های چوب را که خاطرتان هست!) مثال واضح این قضیه، چاقوهای موسوم به چاقوهای اپتیک (یا چاقوهای لیزری) هستند که به دلیل تمرکز بالای فوتونهای نوری یا مادون قرمز، برای تغییرات و دستکاری بافتها به کار می روند.

فوتونهای امواج تلفن همراه، هر یک به تنهایی یا در شرایط پراکنده قدرت آن چنانی برای ایجاد تغییرات در مولکولهای بدن ندارند، اما در صورتی که تجمع بیش از حدی در یک نقطه (مثلا مجاور آنتن ها یا در نزدیکی گوشی موبایل) داشته باشند چطور؟ در این شرایط قدرت تخریبی آنها به دلیل تمرکز و چگالی بالا، بیشتر می شود و ممکن است بتوانند تغییراتی در بافتهای زنده بوجود بیاورند.

البته لوس آلاموسی ها تاکنون تنها یک احتمال را مطرح کرده اند که باید بررسی شود و هنوز نمی توان در مورد تاثیر حتمی این قدرت افزایش یافته، حکم قطعی صادر کرد. بنابراین بازار بحث در مورد خوب یا بد بودن این امواج همچنان داغ خواهد بود و تا آن زمان فروشندگان انواع محصولات موسوم به برچسب محافظ امواج موبایل، می توانند به کسب و کار خود ادامه بدهند.

 


پنتاگون برای گسترش نیروها و امکانات خود در فضای سایبری مبلغ 2.5 میلیون دلار را در بودجه سال 2012 خود در نظر گرفت.
مشرق به نقل از رویترز: با توجه به رشد تهدید جنگ سایبری، ارتش‌های کشورهای مختلف در حال رقابت با یکدیگر هستند تا بتوانند متخصصان رایانه‌ای را به عضویت ارتش خود دربیاورند که به عقیده آنها نقشی مرکزی در نزاع‌های قرن 21 را دارا خواهند بود........



ادامه مطلب ...


اغلب ما به محض شنیدن نام فیس بوک به یاد مارک زاکربرگ بنیانگذار میلیاردر آن می افتیم و فکر می کنیم، هر آنچه فیس بوک دارد، متعلق به این جوان 27 ساله است.
اما برای اینکه برای شما هم مثل ما ثابت شود که فیس بوک به معنای زاکربرگ و زاکربرگ هم به معنای فیس بوک نیست، این گزارش را بخوانید تا با افرادی آشنا شوید که دست کم به اندازه مارک جوان در جایگاه فعلی فیس بوک نقش دارند..........



ادامه مطلب ...


اغلب ما به محض شنیدن نام فیس بوک به یاد مارک زاکربرگ بنیانگذار میلیاردر آن می افتیم و فکر می کنیم، هر آنچه فیس بوک دارد، متعلق به این جوان 27 ساله است.
اما برای اینکه برای شما هم مثل ما ثابت شود که فیس بوک به معنای زاکربرگ و زاکربرگ هم به معنای فیس بوک نیست، این گزارش را بخوانید تا با افرادی آشنا شوید که دست کم به اندازه مارک جوان در جایگاه فعلی فیس بوک نقش دارند..........



ادامه مطلب ...


« "مصرف”، واژه‌اي در شأن انسان نيست.» يكي از جالب‌ترين لحظه‌هاي نمايشگاه الكترونيكي تجهيزات الكترونيكي "مصرفي” سال 2012، هنگامي که مولي اِدِن، از مديران ارشد شركت اينتل، اين جمله را (نقل به مضمون) در خلال سخنراني مفصلي با عنوان «اولترابوك، عصر جديدي در رايانش» به زبان آورد،‌ رقم خورد.



ادامه مطلب ...


28 / 11برچسب:, :: 19 ::  نويسنده : BlackHats

خبرگزاری رویترز نوشت: مقامات اروپا و آمریکا و کارشناسان خصوصی اعلام کرده اند مهندسان ایرانی موفق شده اند ویروس استاکسنت را از تجهیزات و ماشین آلات هسته ای خود پاکسازی کنند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، ویروس استاکسنت که منشا دقیق شکل گیری و ظهور آن هنوز ناشناخته باقی مانده است ، اوایل سال 2009 به تجهیرات کنترل سانتریفوژهای ایران برای غنی سازی اورانیوم راه پیدا کرد . بسیاری از کارشناسان بر این باورند اسرائیل ، احتمالا با همکاری آمریکا ، مسئول ایجاد و استقرار ویروس استاکسنت بوده است........



ادامه مطلب ...


28 بهمن 1390 - ایسنا- مدير كل برند و ارتباطات اپراتور سوم تلفن همراه (رايتل) از آغاز واگذاري سيم‌كارت‌هاي رايتل در تهران از فردا خبر داد.



ادامه مطلب ...



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 
به دوربینی که بتواند به محض عکس گرفتن، آن را چاپ کند Polaroid گفته می شود. در اینجا قصد داریم وسیله ای به شما معرفی کنیم که با اتصال آن به گوشی iPhone خود بتوانید به محض عکس گرفتن آن را چاپ کنید. البته این پرینتر یک طرح مفهومی است و مشخص نیست چه زمانی به مرحله تولید برسد.

این طرح مفهومی که می توانید به وسیله آن عکس های دوربین iPhone خود را چاپ کنید Sophie نام دارد. Mac Funamizu این قاب را برای آیفون به گونه ای طراحی کرده که می تواند عکس های آیفون شما را به صورت Polaroid چاپ کند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 
این قاب، علاوه بر پرینت گرفتن از عکس ها، آیفون شما را نیز از ضربه خوردن حفظ می کند. Funamizu قصد دارد این قاب را به گونه ای طراحی کند که شامل کدهای QR و قابلیت Geo Tagged Map باشد تا کاربر بتواند عکس ها را به راحتی در وب یا Flicker قرار دهد. قاعدتا ساخت این محصول به دلیل نیاز به کاغذ و جوهری که در آن به کار می رود، دشواری های خاص خود را خواهد داشت.

 




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

 
چند سالی از رده خارج شدن دوربین آنالوگ می گذرد و بازار امروزه تنها روی انواع دیجیتال دوربین متمرکز گردیده است. یکی از تغییرات عمده دوربین دیجیتال نسبت به انواع آنالوگ خود مشاهده عینی نتیجه عکاسی بود. به همین خاطر بعد از لحظه عکاسی در خواهید یافت که صحنه مورد نظر و مطلوب را ثبت کرده اید یا خیر. اما اینکار در عکاسی آنالوگ میسر نبود و شما تا ظهور نگاتیو ها منتظر می ماندید، هیجان و کنجکاوی خاصی وجود داشت. مثلا در یک عکس خانوادگی حس می کردید که پلک زده اید و بالطبع عکس تان خراب شده و نتیجه هم که بعدا مشخص می گشت.

آقای Park Hyun Jin یک دوربین دیجیتالی به سبک دوربین های آنالوگ طراحی کرده است. طبق توضیحات روی تصاویر، شما ابتدا پنل مربوطه را قرار داده و سپس عکسی می اندازید.

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

 
بعد از عکاسی شما قادر به دیدن نتیجه خود نخواهید بود، برای اینکار باید پنل را خارج کرده و آن را به کامپیوتر وصل کنید تا تازه قادر به مشاهده عکس های گرفته شده خود بشوید. به نظر من که ایده جالب و هوشمندانه ای است. گرچه ترجیح می دهم این مراحل را هرگز طی نکنم و همان لحظه نتیجه عکاسی هایم را ببینم.

 

 


 




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 
شاید در آینده ای نزدیک چنانچه لازم باشد تا یک همراه برای نوازندگی بخواهید تا با شما همنوازی کند احتیاج نباشد دنبال دوست و آشنایی برای این کار بگردید چون چند روز قبل تویوتا فیلم هایی را از دو روبات نوازنده و هنرمند خود منتشر کرد که در حال نواختن ویولن و ترومپت بودند. در یک نمایش که این شرکت ترتیب داده بود این دو روبات با نوازنده انسان همنواز شده و به خوبی برنامه ای را که به آنها داده شده بود که همانا نواختن ساز بود به خوبی از عهده آن برآمدند. شاید این نوید آن باشد که روزی همانطور که رستورانی با گارسون های آدم آهنی تاسیس شده شاهد کنسرت یک گروه از روبات های هنرمند باشیم.



اگر خود را یک کاربر حرفه ای کامپیوتر می دانید، خرگوش جدیدی که HP از آستین خود بیرون آورده می تواند شما را حسابی وسوسه کند. روز گذشته این ساکن پالو آلتو جدیدترین کامپیوتر all‪-‬in‪-‬one خود را با نام HP Z1 رونمایی کرد. این ماشین از یک صفحه نمایش ۲۷ اینچی IPS با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل بهره می برد که در پشت خود یک پردازنده اینتل زئون چهار هسته ای و گرافیک کوادرو انویدیا را جای داده است. این صفحه نمایش دید ۱۷۸ درجه ای را در اختیارتان می گذارد. جالب اینکه این کامپیوتر به گونه ای طراحی شده که پشت آن را به راحتی می توانید باز کرده و تعمیرات یا تغییرات لازم را در سخت افزار آن بدهید.




ادامه مطلب ...


27 / 11برچسب:, :: 12 ::  نويسنده : BlackHats

ايسوس به تازگي نسخه کوچک شده‌اي از مادربردهاي سري ROG (سرنام Republic Of Gamers که مخصوص خوره‌هاي بازي است) را با نام Rampage IV Gene و مجهز به چيپ‌ست X79 اينتل، عرضه کرده است...     



ادامه مطلب ...


 

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 
شرکت Aliph نسل جدیدی از هدست های بلوتوث را با نام Jawbone Era به بازار ارایه کرده است. اینها نخستین هدست هایی هستند که درون آنها شتاب سنج کار گذاشته شده است. تا برای کنترل تماس ها بتوانید از برخی حرکات ساده استفاده کنید. ‏

با داشتن این امکان کافی است برای پاسخ دادن به تماس ها دو بار انگشت تان را روی هدست بزنید. برای اتمام تلفن هم همین کار کافی است. برای برقراری ارتباط هدست با تلفن هم کافی است هدست را تکان دهید. در این محصول فناوری جدیدی هم برای حذف نویزها به کار گرفته شده و این شرکت می گوید این هدست قادر به بخش صدا با کیفیت HD است. تا بتوانید از آن برای گوش کردن به موسیقی هم استفاده کنید. ‏

یک امکان جالب دیگر سخنگو بودن اش است. اگر کسی به شما تلفن بزند و نام اش در دفترچه تلفن باشد این هدست نام تماس گیرنده را برایتان می خواند. شاید تا اینجا خیلی هم ایده جدیدی نباشد. اما نکته جالب در نوع تلفظ است که اصلا شبیه صدای مصنوعی کامپیوتر نیست. واقعیت این است که شرکت سازنده یک هنرپیشه را استخدام کرده و از او خواسته نام ها و فامیل های مشهور را بخواند. این اسامی با صدای طبیعی انسان روی حافظه هدست ضبط شده اند! برای همین در بسیاری از موارد شما تلفظ طبیعی اسم ها را می شنوید. البته برای اسم های ایرانی چنین انتظاری نداشته باشید! ‏

این محصول با قیمت ۱۳۰ دلار و در چهار رنگ از امروز به بازار ارایه شده است.


26 / 11برچسب:, :: 12 ::  نويسنده : BlackHats

 

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 
گوگل هم نتوانست از سود میلیاردی بازار موسیقی چشم پوشی کند و دقایقی پیش سرویس موسیقی خودش را به نام Music Beta by Google معرفی کرد. ‏

گوگل در این سرویس می خواهد با اپل که سلطان فروش موسیقی محسوب می شود وارد رقابت شود. اینجا یک فروشگاه آنلاین موسیقی داریم که تا حد زیادی شبیه سرویس ابری آمازون کار می کند و در کنارش یک فضای رایگان در اختیارتان قرار می دهد و شما می توانید تا ۲۰ هزار قطعه موسیقی تان را به صورت رایگان روی آن آپلود و نگهداری کنید. شما می توانید این موسیقی ها را روی دستگاه های اندرویدی و تبلت تان استریم کنید. بنابراین همیشه بانک موسیقی تان را به همراه خواهید داشت. 

حالا این سرویس را مقایسه کنید با سرویس آمازون که تنها اجازه نگهداری حدود ۱۲۰۰ قطعه موسیقی را می دهد. ضمن اینکه سرویس موسیقی گوگل امکانات بیشتری هم دارد برای مثال به صورت هوشمند برای آهنگ هایتان PlayList ایجاد می کند. ‏

این سرویس از همین الان به ‏ صورت آزمایشی برای کاربران آمریکایی ‏(لینک) با ثبت نام محدود در دسترس است و احتمالا طی ماه های آینده در دیگر کشورها هم راه اندازی می شود. ‏


 محققین کره ای روش جدیدی را ابداع کرده اند که در آن صدا به جریان الکتریسته تبدیل می شود، بدین ترتیب تلفن همراه کاربر در زمان صحبت کردن شارژ می گردد. دکتر Sang-Woo از دانشگاه Sungykunwan سئول بر روی پروژه ایی کار می کند که ممکن است روش استفاده ما از تلفن همراه را تغییر دهد. ایده های مختلفی برای تبدیل انرژی های بلااستفاده به الکتریسته وجود دارد از آن جمله می توان به انرژی خورشیدی و باد اشاره کرد ولی دکتر Sang-Woo وسیله ای ساخته است که امواج صدا را به الکتریسته تبدیل می کند.

دکتر Sang-Woo به همراه یک تیم از دانشگاه Sungykunwan سئول بدنبال تبدیل امواج صدا به انرژی هستند و قصد دارند جریال الکتریسته را از تبدیل انرژی موجود در موسیقی، نویزهای محیطی و انواع دیگر صدا بدست آورند. ما در دنیای پر سرو صدایی زندگی می کنیم، ماشین ها، ترن ها، هواپیماها و غیره همه و همه آلودگی صوتی ایجاد می کنند و همواره محیط پیرامون ما پر از صداهای مختلف است. فناوری جدید به انسان کمک می کند تا صدای بی فایده را به انرژی مفید تبدیل کند.

تیم دکتر Sang-Woo موفق به ساخت ابزار منحصربه فرد و بسیار کوچکی شده که دارای پایه های فشرده شده "اکسید روی" است این پایه ها بین الکترودها قرار داده شده اند. زمانی که صدا به سطح متصل به این ابزار برخورد می کند پایه های بسیار کوچک اسید روی شروع به لرزیدن کرده و سپس جریان الکتریکی تولید می کنند.

نمونه آزمایشی این ابزار در حال حاضر قادر است از 100 دسی بل صدا، حدود 50 میلی ولت جریان ایجاد کند. دکتر Sang Woo امیدوار است با تنظیم و بهینه کردن اکسیدهای روی جریان قوی تر از صدای ضعیف تر تولید کند.



کم کم باید به فکر خرید نمایشگرهای بی سیم باشیم. محصول جدید سامسونگ SyncMaster C27A750 نام دارد و یک مانیتور ۲۷ اینچی است که برای انتقال تصاویر به سیم نیاز ندارد. کافی است یک دانگل یو اس بی به لپ تاپ متصل کنید تا تصاویر با فناوری Ultra Wide Band به نمایشگر منتقل شود. ‏

این محصول می تواند تصاویر تمام اچ دی را با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل پخش کند. و به پورت های HDMI ، VGA و USB 2 و 3 هم مجهز است. در واقع سامسونگ ایده ای به نام هاب مانیتور را در این محصول پیاده سازی کرده است. سخت افزار اصلی کامپیوتر می تواند در جایی دیگر قرار داشته باشد و یک مانیتور که انواع وسایل جانبی مانند کیبرد و موس و... به آن متصل است در جایی مناسب قابل استفاده است. ‏سامسونگ در مورد حداکثر فاصله نمایشگر از کامپیوتر چیزی نگفته اما این نمایشگر بی سیم از ماه دیگر با قیمت ۶۰۰ یورو به بازار اروپا عرضه می شود. ‏



 نه این تنها یک موس قوسی لمسی مایکروسافت نمی باشد، بلکه این فقط یک موس لمسی است. می دانیم که گیج کننده است، اما این چیزی بیشتر از فقط یک موس با یک شکاف لمسی می باشد. تمامی سطح بالای این موس از "ماتریسی از الکترود های حساس به تماس دست" پوشانده شده به طور طبیعی این موس قادر به تشخیص حرکات دست متفاوت و مختلفی می باشد. بر اساس مرکز تحقیقات مفهومی مایکروسافت، این وسیله حرکات کند دست، از قبیل ضربات آهسته، فشار دادن برای زوم کردن و فرچه را تشخیص می دهد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 
اما موس سیاه براق طراحی شده همچنین دارای فناوری BlueTrack مایکروسافت نیز می باشد که می تواند بر روی فرش، چوب و سایر موارد کار کند. همانند اکثر موس های ۴/۲ گیگا هرتز دیگر، یک شیار کوچک USB نیز بر روی این موس وجود دارد. اما متاسفانه دارای بلوتوث نمی باشد. بدون شک این موس دارای ظاهری بسیار چشمگیر بوده اما بر اساس اخبار منتشره پس از رونمایی آن تا ماه ژوئن و به قیمت ۹۹/۷۹ دلار به بازار نخواهد آمد.


کمردرد، گردن‌ درد، پشت ‌درد، کوفتگی اعضای بدن و سر درد زنگ خطری است تا به شما بفهماند 'آرتروز' آماده حمله به شماست ..................

 



ادامه مطلب ...


25 / 11برچسب:, :: 15 ::  نويسنده : BlackHats

ایتنا- مدیرعامل سازمان فناوری‌ اطلاعات:"اختلال در سرویس جی‌میل، به نفع پست الکترونیکی ملی کشور است."



ادامه مطلب ...


25 / 11برچسب:, :: 11 ::  نويسنده : BlackHats

همکاران سیستم - مایکروسافت قصد دارد که لوگوی ویندوز را همزمان با عرضه عمومی ویندوز ۸ تغییر دهد، به این ترتیب زمان خداحافظی با لوگوی رنگی ویندوز که از زمان عرضه ویندوز 3.0 در سال 1990 آن را می‌شناسیم فرا رسیده است.                                                          



ادامه مطلب ...


ایتنا – یک گروه هکری در اعتراض به وضعیت اسفبار کارگران فاکسکان، سرور این شرکت را هک کرد.
هکرهای دلسوز، فاکسکان را هک کردند


شرکت چینی فاکسکان (Foxconn) که یکی از شرکت‌های اصلی طرف قرارداد اپل در تولید آیفون و آی‌پد به شمار می‌رود، مورد حمله هکرها قرار گرفته است.

به گزارش ایتنا به نقل از وی‌تری، یک گروه هکری که خود را Swagg Security نام نهاده است، اعلام کرد توانسته با عبور از دیواره آتش به کار گرفته شده از سوی فاکسکان، به یکی از سرورهای آن نفوذ کند.

در این حمله موفقیت‌آمیز، هکرها اطلاعات مهمی همچون نام کاربری و کلمه عبور کارکنان این شرکت را به دست آورده‌اند.

هکرها گفته‌اند فایل حاوی این اطلاعات را در سایت Pirate Bay منتشر نموده‌اند.

بر پایه این گزارش، اطلاعات کاربری تری گو (Terry Gou) رئیس فاکسکان نیز در این فایل مندرج است.

گفتنی است اخبار متعدد منتشر شده نشان می‌دهد کارکنان فاکسکان در شرایط دشوار و طاقت‌فرسایی به کار می‌پردازند و حتی حقوق کم و شیوه‌های خشن مدیریتی حاکم بر این شرکت، به افسردگی و بعضاً خودکشی کارمندان آن منجر شده است.

گروه Swagg Security گفته است هک کردن فاکسکان، در اعتراض به وضعیت اسفبار کارگران این شرکت صورت گرفته است.

یاداور می‌شود فاکسکان فقط تولیدکننده محصولات اپل نیست و محصولات الکترونیکی شرکت‌هایی مانند آی‌بی‌ام، اچ‌پی و موتورولا را نیز تولید می‌کند.
 


شرکتهای سازنده مادربورد پس از افزایش قیمت قطعات اصلی در تولید مادربورد مانند فلز مس، قصد دارند تا قیمت محصولات خود را به میزان 10 درصد افزایش دهند. این افزایش قیمت قرار است از اواخر تابستان 2012 اعمال گردد و شامل شرکتهای اسوس و گیگابایت نیز خواهد شد. البته در سال 2011 طی دو مرحله افزایش قیمت مادربورد صورت گرفته بود که در مرحله اول به دلیل افزایش قیمت قطعات مورد نیاز در تولید مادربورد و همچنین کسری بودجه شرکتها، افزایش قیمت به میزان 5 تا 10 درصد در ابتدای سال 2011 صورت گرفت. اما مرحله دوم در ماه آوریل و به میزان 3 تا 8 درصد به دلیل کسری بودجه شرکتهای سازنده و افزایش قیمت قطعات اصلی ساخت ژاپن پس از سیل و زمین لرزه در این کشور انجام پذیرفت. البته در سال 2011 و پس از سونامی شدید و ویرانگر در کشور تایلند و از بین رفتن کارخانه های تولید کننده قطعات اصلی در ساخت هارد دیسک، قیمت این قطعه نیز به طرز وحشتناکی افزایش یافت و همچنان به یکی از گران ترین و کمیاب ترین قطعات یک کامپیوتر شخصی تبدیل گردید.




 



24 / 11برچسب:, :: 15 ::  نويسنده : BlackHats
ماهنامه شبکه - برای شما شنیدن نام سامسونگ یاد‌آور چه چیزی است؟ مدل‌های مختلف تلویزیون و نمایشگر؟ موبایل‌های متنوع و هوشمند‌؟ مدارهای مجتمع یا رنگ آبی لوگو‌؟ شاید هنگامی که شرکت سامسونگ حدود چهل سال پیش پا به‌عرصه‌ ساخت محصولات و لوازم الکترونیک گذاشت، گمان نمی‌کرد زمانی به چنين موقعیتی دست‌پیدا کند...

برای شما شنیدن نام سامسونگ یاد‌آور چه چیزی است؟ مدل‌های مختلف تلویزیون و نمایشگر؟ موبایل‌های متنوع و هوشمند‌؟ مدارهای مجتمع یا رنگ آبی لوگو‌؟ شاید هنگامی که شرکت سامسونگ حدود چهل سال پیش پا به‌عرصه‌ ساخت محصولات و لوازم الکترونیک گذاشت، گمان نمی‌کرد زمانی به چنين موقعیتی دست‌پیدا کند که نامش برای مردم سراسر دنیا تداعی‌کننده‌ بسیاری از معتبرترین و پیشرفته‌ترین محصولات و خدمات گوناگون الکترونیک باشد و بتواند تا این حد جای خود را در زندگی روزمره‌ی مردم باز کند. سامسونگ در این سال‌ها توانسته است با تلاش بی‌وقفه و تجربه متخصصان خود‌، کارنامه‌ای کم‌نظیر برای خود تدارک ببیند که ثمره‌ آن از یک طرف پربارتر‌کردن و بهبود سبک زندگی افراد و از طرف دیگر الهام بخشیدن به دیگران برای نوآوری و تکاپو بوده است.


آیا تا‌کنون از خود پرسیده‌اید که امتیاز ویژه‌ی سامسونگ در مسابقه‌ بزرگ جهانی میان برندها و شرکت‌های مختلف چیست؟ با نگاهی به افتخارات سامسونگ می‌توان گفت که یکی از عمده‌ترین دلایل برتری این شرکت در این رقابت دائمی با دیگران، بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوآورانه‌ خود در خلق محصولات متنوعی است که جهان را به مکان بهتری برای زندگی تبديل می‌سازند. نوآوری‌های سامسونگ در طراحی و ساخت محصولات گوناگون سبب شده که این شرکت بتواند در سه‌سال گذشته بیش از 90 جایزه‌ی نوآوری از «نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفي (CES)» دریافت کند. همچنین در سال 2010 میلادی این شرکت موفق به کسب پنج «جایزه‌ی بین‌المللی برترین طراحی(IDEA) » شده است.


بد نیست بدانید سامسونگ نخستين تلویزیون سیاه‌و‌سفید خود را بیش از چهل‌‌سال پیش، یعنی در سال 1970 میلادی عرضه کرد. رشد این شرکت در چهار‌دهه اخیر به‌حدی بوده که امروزه یکی از ویژگی‌های ممتازی که خیلی‌ها سامسونگ را با آن می‌شناسند، فراوانی و گستردگی محصولات این شرکت در زمینه لوازم الکترونیکی است؛ به‌طوری که در عرصه تولید بسیاری از لوازم الکترونیکی سامسونگ عملاً بازار محصولات را از آن خود کرده است. برای نمونه سامسونگ در سال 2011 توانست شرکت شماره‌ یک جهان در تولید نمایشگرهای کامپيوتر و صفحه‌نمایش‌های LCD باشد. در حال حاضر، سامسونگ الکترونیک  در سراسر دنیا براي تلویزیون، نمایشگر، لپ‌تاپ، موبایل، گوشی‌هوشمند، تبلت، دوربین‌‌دیجیتال، پرینتر، یخچال، ماشین لباسشویی و بسیاری محصولات بزرگ و کوچک دیگر خط توليد فعال دارد.


همچنین شرکت سامسونگ در‌کنار توسعه و رونق کارخانه‌هاي خود، همواره به محیط‌زیست توجه ویژه‌ای داشته و در طراحی محصولات مختلف خود این مسئله را کاملاً در نظر گرفته است؛ به‌طوری که در سال 2010 میلادی توانست برای پنجمین سال پیاپی به‌عنوان برترین شرکت جهان در تولید محصولات سازگار با محیط زیست شناخته شود.نگاهی به‌روند فعالیت‌های سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت همواره تلاش کرده است تا در بازار فناوری جلوتر از رقبای خود باشد و به نظر می‌رسد که سامسونگ بتواند در آینده‌ نزدیک به بالاترین رده‌های صنعت لوازم الکترونیکی دست پیدا کند.



24 / 11برچسب:, :: 15 ::  نويسنده : BlackHats
ایتنا- گوشی هوشمند ایسر، نخستین محصولی محسوب می‌شود که این شرکت، آن را بر پایه نسخه Ice Cream Sandwich سیستم‌عامل موبایل گوگل تکمیل کرده است.
عرضه گوشی هوشمند ابری توسط acer


شرکت ایسر از تولید گوشی هوشمند جدیدی با نام CloudMobile مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۴.۰ خبر داده است.


پیش‌بینی می‌شود ايسر این گوشی را در «کنگره بین‌المللی تلفن‌همراه» که اواخر ماه جاری میلادی در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، به نمایش بگذارد.



به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم، هنوز جزئیات زیادی از این گوشی هوشمند منتشر نشده است، اما این طور که منابع آگاه اعلام کرده‌اند این نخستین محصولی محسوب می‌شود که شرکت ایسر آن را بر پایه نسخه Ice Cream Sandwich سیستم‌عامل موبایل گوگل تکمیل کرده است.



برای این گوشی هوشمند نمایشگر لمسی ۳/۴ اینچی با کیفیت HD در نظر گرفته شده است و شرکت سازنده ادعا کرده که در سیستم صوتی آن از فناوری دالبی استفاده کرده است.



این گوشی هوشمند که در خانواده محصولات بسیار باریک طبقه‌بندی می‌شود کمتر از ۳۹/۰ اینچ ضخامت دارد.



این گوشی از نظر طراحی بیرونی و شکل ظاهری جایزه iF ۲۰۱۲ را نیز از آن خود کرده است و امکان استفاده از کلیه خدمات مبتنی بر فضای پردازش ابری شرکت ایسر را برای کاربران فراهم می‌کند.



شرکت ایسر هنوز قیمت نهایی این محصول را اعلام نکرده است و پیش‌بینی می‌شود که این گوشی تا تابستان امسال به دست کاربران برسد.


  



«مک‌کینزی‌ اند کمپانی» McKinsey & Company یکی از بزرگ‌ترین موسسه‌هایی است که در حوزه‌های مدیریتی خدمات مشاوره ارائه می‌دهد. این موسسه در مشاوره‌های خود عمدتاً بر سطوح ارشد مدیریتی تمرکز می‌کند و در سراسر جهان به کسب و کار‌ها، نهاد‌ها و حتی دولت‌های مختلف مشاوره می‌دهد. مک کینزی را یکی از معتبر‌ترین موسسات مشاوره‌ای در سراسر جهان می‌شناسند.......



ادامه مطلب ...


مارک الیوت زاکربرگ را با عناوینی همچون برنامه نویس رایانه‌ای و کارآفرین اینترنتی می‌شناسند. اما این جوان ۲۸ ساله آمریکایی همه شهرتش را مدیون بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا یعنی فیس بوک است. زاکربرگ بنيانگذار این شبکه اجتماعی و مدیر عامل کنونی آن است. زاکربرگ در دوران دانشجویی‌اش در دانشگاه هارواد در سال ۲۰۰۴ به اتفاق چندتن از همکلاسی‌هایش به نام‌های داستین مسکوویتز، ادواردو ساورین و کریس هیوز شرکت فیس بوک را تاسیس کردند. فیس بوک که حالا ۸ ساله شده است در سراسر جهان بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر دارد.

...........



ادامه مطلب ...


دو سه روز پایانی هفته ای که گذشت، بار دیگر دسترسی به سایت ها و سرویس های وب که نیازمند تبادل اطلاعات رمزگذاری شده بودند، قطع شد. به این ترتیب پایان هفته ای بدون ایمیل های مان در جیمیل و یاهو سپری کردیم.



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب